Obrazovanje sanitarnog tehničara u području zdravstva, osim zajedničkih ciljeva u sustavu srednjoškolskog obrazovanja utvrđenih zakonom, ima svrhu i zadaću da polaznici usvoje znanja i vještine te da se osposobe za obavljanje poslova u provedbi preventivne zdravstvene zaštite.
SVRHA PROGRAMA
- osposobiti polaznika za propisno uzimanje i prijenos uzorka ljudskih ekskreta i drugih materijala (osim likvora, srži i tkiva);.
- osposobiti polaznika za ispravno uzimanje i prijenos uzoraka hrane, vode, otpadnih tvari i predmeta opće upotrebe;
- osposobiti polaznika za kontrolu namirnica, vode otpadnih tvari i predmeta opće upotrebe;
- osposobiti polaznika za izvođenje dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije;
- osposobiti polaznika za suradnju u timu tijekom poduzimanja higijensko-epidemioloških mjera koje napose obuhvaćaju zdravstveni nadzor nad osobama i objektima u proizvodnji, prometu, skladištenju namirnica, predmeta opće upotrebe, pitke vode, dispozicije otpadnih tvari i nadzor nad drugim osobama i objektima koji mogu imati utjecaja na ljudsko zdravlje te provođenje tih mjera;
- osposobiti polaznika za razumijevanje postupaka i metoda u provođenju zaštite zdravlja stanovništva;
- osposobiti polaznika za savjesno, točno i precizno izvođenje analitičkih postupaka;
- razviti kod polaznika profesionalnu svijest i odgovornost, odnos prema zdravlju i bolesti te prema mjerama za očuvanje i unapređenje vlastitoga i tuđega zdravlja.
Budući da odgoj i obrazovanje sanitarnog tehničara proizlazi iz specifičnosti djelatnosti, a to je rad s ljudima, rad na terenu i analitički postupci radi zaštite zdravlja pučanstva, posebno značenje pridaje se zadaći obrazovanja koja je usmjerena na:
- razvijanje humanog odnosa prema bolesniku, njegovoj obitelji i okolini, čuvanje profesionalne tajne
- komuniciranje u sklopu radnog tima
- komuniciranje sa strankom i pacijentom
- urednost, točnost, preciznost i savjesnost.
Tijekom obrazovanja treba poticati individualne sposobnosti i intelektualni razvoj polaznika te odgajati društveno obzirne i odgovorne osobe. S obzirom na znanstvena, tehnološka i strukovna znanja, strukovni sadržaji čine osnovu stručnog obrazovanja i osposobljavanja sanitarnih tehničara za poslove i zadaće u provođenju preventivne zdravstvene zaštite nakon završene srednje škole.
Strukovni sadržaji imaju zadaću:
- dati potrebna objašnjenja za razumijevanje rada sanitarnog tehničara, znanja i vještine koje određuju osobine, sposobnosti i navike sanitarnog tehničara;
- omogućiti polaznicima stjecanje sustavnih stručnih znanja za zahtjeve profesionalnog rada i djelovanja u području rada preventivne zdravstvene zaštite.
Sastavni dio stručno-teoretskog obrazovanja i osposobljavanja sanitarnog tehničara jesu vježbe. Dio strukovnih sadržaja čini i strukovna praksa čija je zadaća postupno uvođenje polaznika u poslove sanitarnog tehničara u stvarnim uvjetima. Strukovna se praksa izvodi pod vodstvom zdravstvenih djelatnika u zdravstvenim ustanovama. Dio obrazovnog programa su fakultativni sadržaji koji nisu obvezatni, a organizira ih škola. Tijekom obrazovanja polaznike treba upozoriti na veliku odgovornost u budućem profesionalnom radu i upoznati ih sa suvremenim metodama rada.
Opći sadržaji, imaju zadaću:
- ostvarivanje svrhe zajedničkog interesa (razumijevanje, i podizanje kulture življenja, briga za tjelesni razvoj i zdravlje polaznika za život i praksu, nužno poznavanje društvenih i gospodarskih prilika i stvaranja potrebne mogućnosti komuniciranja);
- stjecanje temeljnog obrazovanja iz prirodoznanstvenog i društvenog područja radi usvajanja potrebnog znanja za razumijevanje i svladavanje stručnih sadržaja te stjecanje podloge za nastavak obrazovanja.